ارسال به دوست  نسخه چاپي 

تولید نان‌های تخت و تورتیلاها با فناوریBFY

وقتی صحبت از نان تازه به میان می‌آید، مصرف‌کنندگان به محصولات معتبرتر روی می‌آورند که لزوماً یک محصول تجاری به نظر نمی‌رسد.

 

به گزارش نگاه هستی به نقل از foodbusinessnews، تورم در آمریکا به طور فزاینده­ای در حال رشد است و در این میان به نظر می‌رسد فروش نان همچنان رو به افزایش است اما لازم است نگاهی دقیق‌تر به این موضوع انداخت. داده‌های Circana برای 52 هفته منتهی به 31 دسامبر در مورد نان رپ و نان تخت نشان می‌دهد فروش آن‌ها با کاهش 2/8 درصدی درآمد و افت 11/5 درصدی در تعداد واحد مواجه شده است.

ملیسا آلتوبلی، معاون ارشد Circana توضیح داد: تمرکز بر خواسته‌های مشتریان و چیدمان هوشمندانه بخش لبنیات و نانوایی در مکان مناسب، کلید فروش بیشتر است.

از دیدگاه Circana نان رپ شامل روکش‌ها و نان‌های تخت می‌شود و تورتیلاها در دسته دیگری طبقه‌بندی می‌شوند. Circana تورتیلا‌ها و کیت‌های تاکو را در داخل راهروی محصولات محلی با غذاهای مکزیکی کنار هم قرار می‌دهد. تورتیلاها و کیت‌های تاکو در واقع بخشی عمده‌ از این حوزه هستند. با این روش طبقه‌بندی به نظر می‌رسد فروش تورتیلا، رپ، نان تخت، پیتا و نان‌هایی از این دست، 2 درصد رشد داشته که از این میزان، 1 درصد فقط به فروش تورتیلا تعلق دارد.

میزان رشد درآمد حاصل از فروش نان‌های تخت 4/8 درصد و میزان فروش بر اساس تعداد نان فروخته شده با حدود 0/5 درصد کمتر همچنان فزاینده است. بیشتر این رشد ناشی از افزایش پذیرش این محصولات به عنوان جایگزینی برای نان تست و نان رول از سوی مصرف‌کنندگان است. افزایش فروش تورتیلاها و نان­های تخت به علت ارزش غذایی و نوآوری جدید (BFY) در تولید آن‌ها است.

در مقایسه با سایر دسته‌های اصلی نانوایی، فروش تورتیلاها عملکرد فروش بهتری در فروشگاه مرکزی دارند. به لحاظ تعداد نان فروخته شده، در مقایسه با رشد 2 درصدی فروش تورتیلا و کیت تاکو در فروشگاه مرکزی، نان تست 3 درصد و نان رول 2 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که قیمت‌های بالاتر، به ترتیب با 5/2 و 8/3 درصد افزایش، جایگاه این نان‌ها را در آمار فروش همچنان در صدر حفظ کرده است. بیشترین علت محبوبیت تورتیلاها و نان‌های تخت به عنوان جایگزین برای نان تست و نان رول را می‌توان به مشخصات تغذیه‌ای آن‌ها نسبت داد.

کارن توفایان، معاون بازاریابی برند توفایان در ریچفیلد ایالت نیوجرسی گفت: مصرف‌کنندگان به سمت تغذیه سالم‌تر حرکت می‌کنند و نان تخت، ارزش غذایی بالاتری نسبت به برخی نان‌های استاندارد دارد.

نان تورتیلا و نان رپ می‌توانند میزان کربوهیدرات موجود در یک ساندویچ را به شدت کاهش دهند و آن را به یک جایگزین غذایی سالم تبدیل کنند.

در نگاه اول، تورتیلاها و نان‌های تخت ممکن است به علت سلامت غذایی مورد توجه قرار گیرند اما آنچه باعث محبوبیت آن‌ها شده، سهولت مصرف و تطبیق‌پذیری این محصولات در سبد غذایی است. مصرف‌کنندگان به یادگیری دستورات غذایی و روش‌های نوین برای استفاده از این محصولات در وعده‌ها و میان‌وعده‌های روزانه خود روی آورده‌اند. تورتیلاها، رپ­ ها و پیتاها به تدریج جایگاه خود را در سبد غذایی به دست آورده و حتی پس از همه‌گیری کرونا با وجود افزایش قیمت‌ها، روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند.

آلتوبلی گفت: تبلیغات تورتیلا و تأکید بر کاربردهای متنوع این نان در مصرف خانگی به عنوان روشی برای صرفه‌جویی در بودجه، فرصتی مناسب برای معرفی این دسته محصولات است. می‌توان از رسانه‌های اجتماعی برای نشان دادن موارد متعدد استفاده از جمله تورتیلاهای صبحانه، نان تخت به عنوان نان پیتزا، چیپس سرخ شده در هوا و غیره و پیشنهاد دستورهای غذایی بهره گرفت.

 

رشد جمعیت اسپانیایی‌تبار در ایالات متحده، عامل اصلی موفقیت نان‌های تورتیلا

مرکز تحقیقات پیو گزارش کرد که جمعیت اسپانیایی‌تبارها از سال 2010 تا 2022 در ایالات متحده 26 درصد رشد داشته است. با تنوع جمعیت ایالات متحده، مصرف غذاهای سراسر جهان در این کشور رواج یافته و در این میان همسایه جنوبی ایالات متحده گوی سبقت را ربوده است.

توفایان اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که غذاهای مکزیکی، یکی از غذاهای مورد علاقه آمریکایی‌ها هستند بنابراین استفاده از تورتیلا و رپ در وعده‌های غذایی خانگی به عنوان جایگزین سالم، در حال تبدیل شدن به یک غذای اصلی هفتگی است که به لیست خرید مصرف‌کنندگان اضافه می‌شود. دستورالعمل‌های غذایی در سطح جهانی و آماده مصرف بودن نان‌های تخت، یک محرک قوی برای تولید و فروش بیشتر این محصولات است.

ایده این نان‌ها در بخش خدمات غذایی بسیار الهام‌بخش بوده است به طوری که بسیاری از مصرف‌کنندگان می‌توانند با آوردن ایده‌ها و طعم‌های رستوران‌های مورد علاقه خود به خانه، همان تجربه را بازآفرینی کنند.

جوز کاریلو، رئیس بازاریابی تیا لوپیتا فودزدر تیبورون ایالت کالیفرنیا معتقد است: راهروهای بین‌المللی در فروشگاه‌های مواد غذایی، نه تنها جایی است که مهاجران غذاهایی را پیدا می‌کنند که آن‌ها را به یاد خانه می‌اندازد بلکه بخش جذابی از تجربه خرید برای بسیاری از مصرف‌کنندگان بومی ‌است که به دنبال کشف طعم‌های جدید هستند.

وی افزود: این غذاهای جهانی بر فروش تورتیلا تأثیر می‌گذارند. امروزه استفاده از تاکو تقریباً در هر نوع دستور غذایی ممکن است. مصرف‌کنندگان معمولاً نان‌های تخت و تورتیلا را نسبت به یک تکه نان معمولی حاوی کربوهیدرات کمتری می‌دانند بنابراین تولید تورتیلا با کربوهیدرات کمتر و پروتئین افزوده بیشتر در دستور کار قرارگرفته است.

کاریلو خاطرنشان کرد: اگرچه تولید گزینه‌های کم‌کربوهیدرات در حال رشد است اما تورتیلاها و انواع نان تخت همچنان در صدر بیشترین فروش قرار دارند.

وی در خاتمه گفت: من انتظار دارم فناوری BFY توسعه یابد و به رشد حداکثری تولید نان باکیفیت منجر شود.