ارسال به دوست  نسخه چاپي 

مدیرعامل مشارکت فن‌آوران سازه گهر و امیر سازه اشنار:

مدیریت یکپارچه در استفاده از پتانسیل‌های حداکثری نیروهای فنی و اجرایی

مدیرعامل مشارکت فن‌آوران سازه گهر و امیر سازه اشنار گفت: به شهادت تاریخ، ساخت سیلوهای ذخیره غلات به مصر باستان برمی­ گردد. در طول سالیان براساس تجربه و آزمون و خطا از مصالح مختلف برای ساخت سیلو بهره گرفته شده است. خاستگاه سیلو در مفهوم مدرن امروزی خود از ایالات متحده است و در حال حاضر به صورت گسترده در دو نوع فلزی و بتنی در سراسر جهان تولید می­ شود.

 

احمد مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار نگاه هستی بیان کرد: مهم‌ترین مزیت سیلوهای بتنی، ماندگاری و طول عمر بالای آن‌ها نسبت به سیلوهای فلزی است. این موضوع زمانی اهمیت مضاعف پیدا می­کند که مسأله اقلیم و شرایط آب و هوایی نیز به عنوان فاکتورهای اصلی در ماندگاری سیلو مطرح می‌شوند. بندرهای تجاری یکی از مهم‌ترین قطب‌های جابه‌جایی غلات به صورت بین‌المللی هستند و البته ناگفته پیداست که رطوبت موجود در هوای بندرها چه تأثیر مخربی بر مصالح فلزی می­گذارد. اینجا است که برتری سیلوهای سیمانی بر سیلوهای فلزی به وضوح نمایان می‌شود. تجربه نشان داده است با گذشت زمان، سیلوهای فلزی به شدت آسیب‌پذیر می‌شوند و احتمال خوردگی و حتی فروپاشی در این سازه‌ها بالا می‌رود. این در حالی است که سازه‌های بتنی با اجرای درست و اصولی، ماندگاری بالاتری خواهند داشت.

وی درباره شرکت فن‌آوران سازه گهر گفت: شرکت فن‌آوران سازه گهر با بیش از سه دهه فعالیت در زمینه طراحی و ساخت سازه‌های بتنی، پیشگام در ساخت سیلو با تکنولوژی قالب لغزنده در بندرهای تجاری و اقتصادی مهم کشور از جمله بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس (اسکله شهید رجایی) است. در سال‌های اخیر تعدد پروژه‌ها و به تبع آن وسعت حجم مالی در گردش برای هر پروژه، ما را بر آن داشت که با ایجاد سازوکار مناسب در بدنه مدیریتی شرکت، ترتیبی اتخاذ نماییم که از حیث حجم کار، آسیبی به کیفیت اجرا و ساخت سیلوها وارد نگردد.

مدیرعامل مشارکت فن‌آوران سازه گهر و امیر سازه اشنار ادامه داد: امتیاز شرکت امیرسازه اشنار در سال 1402 به  شرکت فن‌آوران سازه گهر واگذار گردید تا دو شرکت به صورت موازی و در کنار هم ضمن پوشش وسیع‌تر مناطق تجاری و قطب‌های صادرات و واردات کشور، جهت اجرای سیلو با مدیریت یکپارچه امکان ارائه خدمات در مناطق مختلف را در راستای گسترش منافع تجاری کشور و بهبود امر صادرات و واردات غلات به انجام برسانند.

مدنی اضافه کرد: در حال حاضر مراحل نهایی پروژه احداث 10 سیلوی بتنی به ظرفیت کل 150 هزار تن در ترمینال شماره 2 غلات بندر امام خمینی (ره) از سوی شرکت فن‌آوران سازه گهر و همزمان مقدمات اجرای 12 سیلوی بتنی دیگر از جمله تحکیم بستر و اجرای شمع درجا در 600 نقطه و جمعاً 15 هزار متر طول و به ظرفیت نهایی 300 هزار تن در ترمینال مکانیزه غلات اسکله شهید رجایی از سوی شرکت امیرسازه اشنار، در دست انجام است.

وی در پایان گفت: هدف از بهره‌برداری دو شرکت تحت مدیریت یکپارچه، امکان استفاده از پتانسیل‌های حداکثری و توان فنی تیم این دو مجموعه بوده که در نهایت باعث به‌کارگیری مضاعف نیروی کار و رشد و پرورش نیروی فنی و اجرایی در این زمینه خواهد شد. ما معتقدیم با برافراشته شدن هر سیلو در مناطق و بندرهای تجاری، در افتخار پیشرفت و توسعه صادرات غلات کشور سهیم خواهیم بود.

 

خبرنگار: ساناز مرادیان عنبران