ارسال به دوست  نسخه چاپي 

کمپانی ADM ترند‌های جهانی برای هدایت نوآوری تغذیه در سال 2023 را اعلام می‌کند

تحقیقات جدید شبکه جهانی ADM، تمرکز بر بخش‌های پرطرفدار از جانب مصرف‌کنندگان در سراسر جهان را برجسته می‌کند.

 

به گزارش نگاه هستی به نقل از millermagazine، کمپانی ADM، یک کمپانی پیشرو در سطح جهانی در بخش تغذیه انسان و حیوان است که سومین چشم‌انداز سالانه خود را در مورد مصرف‌کنندگان جهانی ارائه کرد که صنایع غذایی و نوشیدنی را شکل می‌دهد و رشد بازار را در سال‌های آینده افزایش می‌دهد.

با توجه به پیش‌زمینه مشترک موضوعات سلامت، رفاه، پایداری و امنیت غذایی، ADM هفت موضوع را شناسایی کرده است که عادات و نگرش در حال تکامل مصرف‌کنندگان را هدایت می‌کند.

این هفت بخش به عنوان الگویی برای نوآوری‌های بیشتر عمل می‌کنند و موج جدیدی از محصولات و خدمات را برای سال 2023 به ارمغان می‌آورند. معاون بازاریابی ADM می‌گوید: این موضوعات اغلب به هم پیوسته‌اند و در انتخاب‌ها، خواسته‌ها و انتظارات مصرف‌کنندگان از برند‌ها، تاثیرگذار هستند.

تمایل به داشتن ذهن و بدن سالم و همچنین جامعه جهانی و سیاره‌ای سالم، در مصرف آگاهانه محصولات غذایی در سراسر بخش‌های صنعت غذا تجلی پیدا می‌کند.

همان‌طور که مصرف‌کنندگان به دنبال اولویت‌بندی چیزی هستند که می‌خواهند، دوست دارند تولیدکنندگان محصولات غذایی نیز همین کار را انجام دهند. شرکت‌هایی که بتوانند به سرعت در کنار مصرف‌کنندگان تکامل یابند و خود را با نیاز‌های آنان وفق دهند، در آینده موفقیت را از آن خود خواهند کرد.

در ادامه، هفت گرایش اصلی مصرفکنندگان در سطح جهان که از سوی ADM شناسایی شده، آورده شده است.

 

آیتم‌های گسترده پروتئین

بیش از نیمی ‌(52 درصد) از مصرف‌کنندگان جهانی در حال حاضر پروتئین‌های حیوانی و گیاهی یا سایر پروتئین‌های جایگزین را در رژیم غذایی خود می‌گنجانند. از این 52 درصد، تقریباً دو سوم سبک غذا خوردن خود را با هدف تلاش برای استفاده بیشتر از غذاهای گیاهی تعریف می‌کنند که منجر به تقاضای بیشتر برای گزینه‌های گسترده‌تر پروتئینی می‌شود.

با رشد فناوری، استفاده از پیشرفت‌های علمی ‌برای تهیه غذا رایج‌تر خواهد شد و اقداماتی مانند کشاورزی سلولی، محصولات هیبریدی و استفاده از پروتئین‌های حشرات، احتمالاً شکوفا خواهند شد.

 

تعادل در سلامتی

سلامت عاطفی، روانی و جسمی ‌از نظر مصرف‌کنندگان در هم تنیده و به اندازه یکدیگر مهم تلقی می‌شوند.

مصرف‌کنندگان انتخاب‌های آگاهانه‌ای در مورد نحوه غذا خوردن خود برای رسیدن به سطوح انرژی مورد نیاز به منظور پیشگیری از بیماری‌ها و بهبود خلق و خوی خود انجام می‌دهند.

در جهان، 79 درصد از مصرفکنندگان بر این باورند که مراقبت از سلامت روانی آن‌ها تاثیر مثبت بر سلامت و تندرستی کلی آن‌ها دارد.

به علاوه، 48 درصد از مصرفکنندگان در جهان قصد دارند در سال آینده به سلامت روانی خود بپردازند و این موضوع را به یکی از دغدغههای اصلی خود پس از عملکرد سیستم ایمنی و دستگاه گوارش و سلامت قلب، بدل کنند.

 

شخصی‌سازی

چیزی که برای سلامتی یک فرد مفید واقع می‌شود، ممکن است برای دیگری ایده‌آل نباشد.

در واقع، 63 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند به آن دسته محصولات غذایی و نوشیدنی علاقه‌مند هستند که برای رفع نیاز‌های غذایی فردی آن‌ها سفارشی شده باشد. علاوه بر این، 55 درصد از مصرفکنندگان مایل‌اند بیشتر برای غذا‌های مفیدی که میتواند سلامتی آن‌ها تقویت کند، هزینه کنند.

علاوه بر این، شخصی‌سازی محصولات با در نظر گرفتن سبک فرد، سلیقه و فرهنگ، از شخصی به شخصی دیگر متفاوت است.

 

ردیابی منبع مواد اولیه

مصرف‌کنندگان همیشه میخواهند بدانند غذایشان از کجا میآید، چه کسی آن را تولید کرده و دقیقاً شامل چه موادی میشود. آن‌ها همچنین می‌خواهند بدانند محصول چگونه تولید شده و آیا شرایط تولید آن انسانی و اخلاقی بوده است یا خیر.

اخیراً پیشرفت‌هایی نیز در جهت جلب اعتماد مصرف‌کننده انجام شده است. تحقیقات نشان میدهند که 42 درصد از مصرف‌کنندگان در جهان در دو سال گذشته به شعار محصولات و برندها در خصوص حفاظت از محیط زیست اعتماد بیشتری کردهاند.

نیاز مصرف‌کنندگان به شفافیت در خصوص منابع مواد اولیه نه تنها ناشی از نگرانی‌ها در خصوص ایمنی مواد غذایی است بلکه از تمایل به ارتباط با جوامع تولید‌کننده آن نیز ناشی میشود.

به این ترتیب، مصرفکنندگان به دنبال حمایت از برند‌هایی هستند که آنها را صادق و معتبر میدانند و از فناوریهایی مانند کدهای QR یا بلاک‌چین استفاده میکنند تا امکان ردیابی منابع محصولات و مواد تشکیل‌دهنده آن را فراهم کنند.

 

تولید پایدار و دوستدار محیط زیست

در مقیاس جهانی، 49 درصد از مصرف‌کنندگان ادعا می‌کنند که رژیم غذایی خود را در دو سال گذشته تغییر داده‌اند تا سبک زندگی سازگارتری با محیط زیست داشته باشند.

آن‌ها همچنین خواستار استاندارد بالاتری از کمپانی‌ها در مورد اقداماتشان برای حفط محیط زیست هستند.

مصرف‌کنندگان به شدت بر کاهش ضایعات غذایی خود تمرکز می‌کنند و از برند‌هایی که حمایت می‌کنند نیز همین انتظار را خواهند داشت. مصرف‌کنندگان هنگام خرید محصولات غذایی، مدرکی مبنی بر دوستدار محیط زیست بودن کمپانی تولید‌کننده آن می‌خواهند.

 

تأثیرات اجتماعی

مصرف‌کنندگان با استفاده از اهرم میزان خرید خود، از شرکت‌ها می‌خواهند که رفتار منصفانه و انسانی در هر جنبه‌ای از تولید داشته باشند.

تقریباً 30 درصد از مصرف‌کنندگان در جهان، یک محصول یا نام تجاری را به دلایل اخلاقی تحریم کرده‌اند و 40 درصد به دنبال برند‌هایی هستند که تضمین می‌کنند با کشاورزان و تولید‌کنندگان مواد اولیه به گونه‌ای انسانی رفتار کرده‌اند.

 

تجربه غذا‌های مختلف

به طور فزاینده‌ای، مصرف‌کنندگان به دنبال تجربه طعم‌های جدید هستند. 74 درصد مصرف‌کنندگان تمایل دارند طعم‌های جدید محصولات مختلف را از سراسر جهان امتحان کنند و از آنجا که به دنبال طعم‌های جدید و جالب هستند، تمایل دارند به عنوان تجربه، برند‌های مختلف را امتحان کنند. برند‌ها در این زمان باید با خلق طعم‌های جدید و محصولات جذاب، توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند.