ارسال به دوست  نسخه چاپي 

تکنولوژی‌ محصولات منجمد در صنعت نان، پاستا و بیسکویت

به گزارش نگاه هستی و به نقل از بی بی ام، بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اندازه صنایع نانوایی منجمد بیش از 32 میلیارد دلار آمریکا در سال 2018 ارزش داشت و انتظار می‌رود درآمد آن تا سال 2026 از 4/42 میلیارد دلار آمریکا فراتر رود. نیاز مصرف‌کنندگان اما تحت تاثیر کیفیت و نگرانی‌های مربوط به سلامت قرار گرفته است.

ارزش صنعت محصولات نانی منجمد در سال 2018 بیش از 32 میلیارد دلار آمریکا بود و انتظار می‌رود درآمد این بازار تا سال 2026 از 4/42 میلیارد دلار فراتر رود. این صنعت، نرخ رشد مرکب سالانه 2/5 درصد را در طول سال‌های 2018 تا 2026 منعکس کرده است.

بازار محصولات نانوایی منجمد شاهد رشد بوده است. افزایش نیاز به محصولات غذایی پردازشی به همراه تمایل خریدار به محصولات آماده، باعث می‌شود نیاز به محصولات نانی منجمد نیز افزایش پیدا کند. این محصولات دارای مزایای متفاوتی هستند. برای مثال، راحتی در دسترسی به آن‌ها، کیفیت بهتر، زمان مصرف بیشتر و غیره را می‌توان بیان کرد که بازار این محصولات را در آینده گسترش می‌دهد. بخش خدمات غذایی به سرعت در حال تنوع بخشیدن به مجموعه محصولاتش است و شامل محصولات نانی آماده پخت و محصولات منجمد آماده گرم شدن می‌شود و نیاز به استفاده از چنین محصولات راحتی در کافه‌ها، رستوران‌ها، کافه نان‌ها و غیره افزایش یافته است.

افزایش محصولات نانی منجمد به دلیل سالم بودن آن‌ها نیز قابل مشاهده است. صنعت تولید محصولات نانی هر روز بیشتر از دیروز در حال فراهم آوردن محصولات نانی با ویژگی‌های بدون گلوتن، بدون لبنیات، بدون بادام زمینی و بدون پروتئین سویا است تا بتواند آن دسته از مصرف‌کنندگانی را که تمایل به مصرف محصولات سالم دارند، به خود جذب کند. فساد میکروبیولوژیکی محصولات نانی منجمد با قارچ‌ها، مخمرها و باکتری‌ها، باعث شده تا مصرف‌کنندگان به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر در محصولات نانی تازه باشند.

توسعه بازار محصولات نانی تازه و هزینه‌های متفاوت انرژی، کلید کنترل توسعه بازار محصولات نانی منجمد در سال‌های پیش رو است. هزینه بالای الکتریسیته باعث شده تا هزینه تولید و نگهداری این محصولات برای تولیدکنندگانش بالا برود زیرا این محصولات به طور طبیعی عمر کوتاهی دارند و باید در شرایط فریزری نگهداری شوند. همین شاید دلیل این مساله باشد که بخشی از تولیدکنندگان، کارخانه‌شان را در مناطق حاشیه‌ای تاسیس کرده‌اند که هزینه انرژی در آن جا کمتر است.

در سال 2017 آمریکای شمالی درآمدی بیش از 4/8 میلیارد دلار آمریکا در بازار محصولات نانی منجمد در جهان داشت و نیاز به توسعه در آن، تا سال 2026 دیده می‌شود. آمریکا و کانادا به دلیل نیاز رو به رشد محصولات پردازشی و روش زندگی در حال تغییر خریداران، بخش تجاری شکوفایی را شاهد خواهد بود همچنین انتظار مصرف غذاهای راحت و توسعه اقتصادی داخلی کشورها باعث می‌شود در آینده محصولات نانی منجمد، رشد بیشتری داشته باشند.