ارسال به دوست  نسخه چاپي 

نانوایان، نوآوری را در صنعت نان افزایش می‌دهند

حتی با کاهش فروش نان پس از همه‌گیری در سال‌های 2021-2020، معرفی محصولات جدید به طور قابل توجهی در سال گذشته افزایش یافت.

 

به گزارش نگاه هستی به نقل از Bakingbusiness،  در حالی که رویکردها و استراتژیهای نوآوری در ماههای اخیر بسیار متفاوت بودند، سلامت و تندرستی و نیز طعم لذتبخش، در اولویت تولیدکنندگان بود.

طبق گزارش IRI، یک شرکت تحقیقاتی مستقر در شیکاگو، فروش دلاری نان در 52 هفته منتهی به 20 فوریه، 9/05 میلیارد دلار بود که 2/5 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت اما نسبت به دو سال قبل، 9 درصد و نسبت به سه سال قبل 8/1 درصد افزایش داشت.

شرکت Flowers Foods، دومین شرکت بزرگ نانوایی در آمریکا، به جای تمرکز بر فراز و نشیبهای بازار نان ناشی از فشارهای بیرونی به ویژه همهگیری کرونا، در سالهای اخیر به طور پیوسته نوآوری محصولات خود را افزایش داده است. برنت برادشاو، معاون ارشد این برند گفت: محصولات معرفی شده از سوی Flowers درست قبل از همهگیری و در طول سال 2020 عملکرد خوبی داشتهاند و ما از نوع جدید بریوش در سال 2019 رونمایی کردیم.

وی بیان کرد: بازخورد تولید بریوش ما خوب بوده و سال به سال به رشد خود ادامه میدهد و پس از موفقیت در این خط تولید، ما به سراغ تولید نان bun (نان همبرگر) رفتیم. این نوآوریها تا حد زیادی نتیجه تغییر بینش و تقاضای مصرفکنندگان بوده است.

بر اساس این موفقیت، Flowers در سال 2020 رولهای کرهای را معرفی کرد که بردشاو آنها را «کاملا همهمنظوره» توصیف کرد زیرا برای صبحانه، ناهار، شام یا میانوعده مناسب هستند.

این شرکت در سال 2021 نیز با راهاندازی خط تولیدی به نام Perfectly Crafted، تولید نان چاودار سنتی را در سراسر کشور گسترش داد.

این شرکت در نوآوریهای خود تا حدی موفق بوده است که مشتریان شخصا با کمپانی تماس گرفتهاند تا از تولید محصولات با کیفیت و طعمهای جدید تشکر کنند.

همچنین Flowers اخیرا بر تولید اسنکها تحت برند Daves Killer Bread متمرکز شده است و در مرحله عرضه آزمایشی است.

شرکت Flowers با سرعتی بالا، در دو سال گذشته رویکردی متفاوت در برابر نوآوری در پیش گرفته است. عوامل بسیاری باعث شد تا شرکتها در این دوره به نوآوری رو بیاورند از جمله تغییر گرایش مصرفکننده به سمت محصولات سنتی که در ماههای اول همهگیری آشکار بود و کمبود محصول به علت قرنطینهها و تهیه غذا در خانه.

شرکت Flowers به دنبال آن است که در سال 2022 نانهای نرم و شیرین و میوهای بدون رنگ و اسانس و نگهدارندههای مصنوعی و بدون شربت با فروکتوز بالا معرفی کند. همچنین، Flowers به دنبال گسترش بخش محصولات صبحانه خود با تولید نان و بیگلهای متنوع است. این بیگلها دارای طعم پیاز و سیر هستند که مصرفکنندگان آن را دوست دارند اما با ترکیب دانههای چیا، کتان و کنجد طعم لذتبخشتری هم پیدا کردهاند.

 

کمپانی Bimbo و تمرکز بر سلامتی

به نظر میرسد مفید بودن محصولات نانوایی برای سلامتی، گزینهای جذاب و تاثیرگذار برای معرفی محصولات در سال گذشته بوده است.

کمپانی Bimbo محصولات خود را ایدهآل برای مصرفکنندگانی که به دنبال کالری کمتر هستند، توصیف کرد. هر تکه نان از برند Small Slice این کمپانی حاوی 70 تا 80 کالری است.

مدیر بازاریابی Bimbo گفت: با وجود توجه مصرفکنندگان به سلامتی خود و ارزش غذایی محصولاتی که خریداری میکنند، بیش از هر زمان دیگری فرصت برای نوآوری وجود دارد تا تقاضای مشتریان را برآورده کنیم.

 

اصلاح فرمولاسیون نانوایی  Calise & Sons

Calise  گفت: ما در طول همهگیری شاهد بودیم که مردم در خانه با خمیرترش نان میپختند و این نان روز به روز محبوبتر میشد لذا ما نان خمیرترش انحصاری خود را معرفی کردیم که الهام گرفته از یک نان گرد ایتالیایی است و با نان خمیرترش سنتی، متفاوت است.

در واکنش به تصمیم سازمان غذا و دارو مبنی بر اعلام کنجد به عنوان یک آلرژن اصلی، این نانوایی، نان کنجدی خود را با بذر کتان فرموله کرد. همچنین نانهای همبرگر خود را که تاپینگ اصلی آنها کنجد است، با بذر کتان تولید کرد. در میان جایگزینهای کنجد، بذر کتان طلایی ظاهری کمی تیرهتر و طعم بهتر و امگا۳ بالایی دارد و در بازار نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

به گفته Calise، به طور کلی، تمرکز نانوایی Calise بیشتر بر فرمولبندی مجدد محصولات موجود است تا معرفی محصولات جدید. کل تولیدات این نانوایی 100 درصد بدون لبنیات، بدون آجیل و بدون تخم مرغ و دارای تأییدیه مواد غذایی است.