ارسال به دوست  نسخه چاپي 

خدمات پس از فروش، تقاضای نانوایان از تولیدکنندگان ماشین‌آلات پخت نان و شیرینی/ نانوایان از دستگاه‌ها به درستی استفاده نمی‌کنند

چند ماهی است که واحدهای نانوایی حجیم و نیمه‌حجیم درباره عدم دریافت خدمات پس از فروش از شرکت‌های تولید‌کننده دستگاه‌های پخت نان و شیرینی، گلایه‌های خود را با ما در میان می‌گذارند.

 

از آن‌جا که دستگاه‌های پخت نان و شیرینی، نقش بسزایی در تولید نان باکیفیت و در نتیجه سلامت مردم ایفا می‌کنند، توجه به کیفیت و استاندارد آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و همان‌طور که می‌دانید در تولید نان باکیفیت، سه رکن مواد اولیه، نیروی انسانی و دستگاه پخت، بسیار ضروری است و اگر هر یک از این سه مورد با مشکل مواجه شود، دیگر نمی‌توان انتظار تولید نان باکیفیت را داشت.

در خصوص خدمات پس از فروش دستگا‌ه‌های پخت نان و شیرینی، به گفته محمود مرشدی، دبیر انجمن دستگاه‌سازان پخت نان و شیرینی، طبق قرارداد، پس از فروش و نصب دستگاه، آموزش‌های لازم به مشتری داده می‌شود اما یکی از دلایلی که پس از مدتی نه چندان طولانی نانوایان در استفاده از دستگاه‌های خود با مشکل مواجه می‌شوند، این است که روش صحیح استفاده از دستگاه را به کار نمی‌گیرند و همین موضوع منجر به آن می‌شود که پس از مدتی، دستگاه نیاز به تعمیر پیدا کند. در فواصل زمانی معین، فر و دستگاه باید تمیز شود تا عمر آن افزایش یابد. در واقع عمر مفید این دستگاه‌ها ۱۰ تا ۱۲ سال است اما اگر به درستی از آن‌ها استفاده شود، ممکن است بیشتر هم بشود.

یکی از نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه کرد، این است که در برخی از واحدهای نانوایی، کارفرما آموزش‌های لازم را برای استفاده از دستگاه‌های پخت نان و شیرینی، به نیروهای خود منتقل نمی‌کند و کارگر تازه‌وارد یا کارگری که تاکنون با چنین دستگاهی کار نکرده، در طول زمان با مشکل مواجه خواهد شد و در نهایت دستگاه نیز از کار خواهد افتاد.