ارسال به دوست  نسخه چاپي 

در «بیک آکادمی»، اطلاعات نانوایان به‌‌روز می‌شود

فریدون سالمی‌پور، کارشناس صنایع غذایی است و امروز به عنوان یکی از مربیان فعال در حوزه نان، در مجموعه بیک آکادمی مشغول به کار است.

 

سالمی‌پور در گفت‌وگو با نگاه هستی گفت: حدود 23 سال پیش در مجموعه گلنان شروع به کار کردم و دوره‌های آموزشی آقای السنر، مربی آلمانی را گذراندم و از سوی دیگر در دوره‌های R&D خانم دکتر خضرایی‌نیا نیز شرکت کردم.

وی افزود: در آن سال‌ها، آموزش را در دموسنتر گلنان آغاز نمودیم و از نانوایان سراسر کشور دعوت می‌کردیم تا در دوره‌های آموزشی ما شرکت کنند. آن زمان، پروسه تولید نان حجیم و نیمه‌حجیم جدید بود و حتی نان‌های فانتزی‌ هم بسیار ساده تولید می‌شد.

این کارشناس صنایع غذایی ادامه داد: از سوی دیگر به واحدهای نانوایی می‌رفتیم و با توجه به استراتژی‌ مجموعه و درخواست نانوا، آموزه‌هایی را ارائه می‌نمودیم و سال‌ها این روند ادامه داشت. شایان ذکر است در هر دوره‌ای که آموزش می‌دادم، بسیار یاد می‌گرفتم چرا که نانوایی مملو از نکته‌های فنی است.

سالمی‌پور با اشاره به آغاز فعالیت بیک آکادمی بیان کرد: 5 سال پیش، بیک آکادمی به عنوان برند دپارتمان آموزش شرکت بیک صنعت، آغاز به کار کرد و با تجهیز آموزشگاهی مجهز و تخصصی، برگزاری انواع دوره‌های آموزشی نانوایی، قنادی، شکلات و بستنی را در فاز اول و آموزش‌های کافی‌شاپی و آشپزی را در فاز دوم در دستور کار خود قرار داد. برای تدریس دوره‌های نان در بیک آکادمی، از من دعوت به کار شد و از همان زمان، همکاری آغاز گردید.

وی افزود: خروجی آموزش‌ها برای ما بسیار است. متأسفانه در ایران دادن اطلاعات به دیگران را دریغ می‌کنیم و این یکی از چالش‌های صنف نانوایان است اما استراتژی را در این آموزشگاه این‌گونه تعریف کرده‌ایم که هر آنچه را یاد گرفتیم، به دیگران هم آموزش دهیم تا کیفیت آموزش ارتقا پیدا کند و در نهایت کیفیت نان هم در سبد غذایی تقویت شود.

سالمی‌پور با تأکید بر اهمیت آموزش گفت: شرکت‌های بزرگی مانند گلنان پوراتوس در ایران، در زمینه نان بسیار تلاش کردند اما در بحث آموزش، خلأ بسیار داریم که البته سعی می‌کنیم با توجه به بازآموزی سالانه، این خلأ را جبران کنیم.

وی ادامه داد: محصولی که در یک واحد پخته می‌شود، فقط برای ویترین نیست و پرسنل از تولید تا فروش، آموزش‌های لازم را می‌بینند و نان را کاملاً به مشتری معرفی می‌کنند. اهمیت این موضوع در این است که مشتریان چندان اطلاعاتی درباره نان مصرفی ندارند و باید به آن‌ها اطلاعات درست داده شود.

این مربی در پایان گفت: امیدوارم که موضوع آموزش گسترش پیدا کند. درخواستی که از همه نانوایان دارم، این است که با روش صحیح آموزش دهند و به فکر سلامتی مردم باشند و تنها به مادیات فکر نکنند چرا که نان مقدس است و باید در مسیر تولید و عرضه آن، همه جوانب را در نظر بگیریم.