ارسال به دوست  نسخه چاپي 

درخشش نام شرکت ایرانی در نمایشگاه دبی

گروه صنعتی سحر طلایه دار نام صنعت از کشور ایران حضور قدرتمندانه علیرغم تحریمها

نمایشگاه Gulfood بزرگترین نمایشگاه صنایع غذایی جهان است که سالانه در کشور امارات برگزار میشود. این نمایشگاه امسال از 16 تا 18 آبانماه پس از دو سال وقفه به دلیل پاندمی، در شهر دبی برگزار شد. این نمایشگاه بهترین مکان جهت ارائه و به اشتراک گذاشتن آخرین روندها و نوآوری ها در حوزه غذا، نوشیدنی، تجهیزات و ماشینآلات صنایع غذایی میباشد که عرضه و تقاضا را در سطح تخصصی گرد هم میآورد.

گروه صنعتی سحر که یکی از مجموعههای تولیدی قوی در تولید بهبوددهنده، ماشینآلات و نان است، پس از کسب بازار ایران با هدف جذب بازارهای بینالمللی، یکی از شرکتهای ایرانی شرکتکننده در این نمایشگاه بود. طی گفتوگویی که با مهدی خانمحمدی، رئیس هیأت مدیره این گروه صنعتی پس از برگزاری نمایشگاه داشتیم، از وی در خصوص کیفیت نمایشگاه و استقبال بازدیدکنندهها از غرفه ایرانی نمایشگاه پرسیدیم.

وی با بیان اینکه ما در جهت تولید داخلی و رونق و توسعه تولیدات همواره بر تولید استاندارد و توسعهمحور تأکید نمودیم و خوشبختانه توانستیم در تولید همپای کشورهای اروپایی و حتی بهتر از آنها تولید کنیم که هدف از حضور در نمایشگاه ذکر شده نیز به محک گذاردن توانمندیهای شرکت بود که خوشبختانه سربلند بودیم و شکرگزار.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی سحر دو غرفه در نمایشگاه Gulfood دبی داشت، اظهار نمود: غرفه مواد اولیه گروه صنعتی سحر در پاویون ایران و غرفه ماشینسازی نیز در سالن سوم نمایشگاه در کنار کشورهای اروپایی بود که هر دو غرفه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

خانمحمدی به حضور بازدیدکنندههای تخصصی و کارشناسان حوزه صنایع غذایی از نمایشگاه اشاره و افزود: غرفه ما در ورودی سالن بود که بسیار مورد توجه بازدیدکنندهها قرار میگرفت. در آغاز فکر نمیکردند با توجه به مشکلات موجود غرفه ایرانی باشد که پس از ورود و مذاکره متوجه ایرانی بودن غرفه میشدند و با حضور در غرفه فیلم محصولات عرضه شده را به دقت ملاحظه مینمودند و تمامی سؤالات از سوی کارشناسان ما با حوصله و دقت پاسخ داده میشد و با مقایسه سطح کیفی و قیمت عرضه، محصولات مورد استقبال قرار میگرفت و خوشبختانه قراردادهای متعددی با کشورهای مختلف منعقد گردید.

رئیس هیأت مدیره گروه صنعتی سحر با ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاههای خارجی متذکر شد: حضور در این نمایشگاه و مورد استقبال قرار گرفتن از سوی بازدیدکنندگان کشورهای مختلف موجب شد تا توانمندی شرکت را محک بزنیم و در راستای جهانی کردن برند سحر اقدام نماییم.

وی به عقد قرارداد فروش تجهیزات و ماشینآلات به کشورهای مختلف اشاره و اظهار داشت: قراردادهایی با کشورهای اورآسیا، پاکستان، هندوستان و چند مشتری از کشور امارات جهت عرضه محصول بسته شد. بازدیدکنندههایی نیز از کشور تاجیکستان ابراز علاقه نمودند تا در قالب قراراد با ما همکاری در آموزش نیروی انسانی داشته باشند. خوشبختانه از حضورمان و عرضه محصولات باکیفیت احساس غرور داریم که البته کسب این موفقیتها به نام ملت ایران و گروه صنعتی سحر نیز نماینده کشور ایران در نمایشگاه بود.

خانمحمدی در خصوص مشکلات و چالشهای صنایع ایرانی جهت حضور در عرصه بینالمللی خاطرنشان کرد: تولیدکنندهها در سایر کشورها دغدغهشان تولید کیفی و جذب بازار است، ولی دغدغه تولیدکننده ایرانی پس از دو مورد ذکر شده شیوه دریافت وجه است که با توجه به شرایط تحریم ایجاد شده است. وقتی پرفرما (پیش فاکتور) ارائه میشود شماره حساب به نام شرکت میخواهند، ما در داخل حساب ارزی داریم اما به دلیل تحریمها، خریداران امکان حواله وجه را ندارند و در خارج از کشور نیز امکان افتتاح حساب به سختی فراهم میشود، یا شاید ما صادرکننده نوپا هستیم و با شرایط آشنا نیستیم.