ارسال به دوست  نسخه چاپي 

رشد سريع و 1/2 تريليون دلاري صنعت اسنک‌ها در زمان کوويد 19

به گزارش نگاه هستي و به نقل از بي بي ام، Mondelez International، گزارش اسنک‌ها را منتشر کرده که رشد مصرف آن‌ها را توصيف مي‌کند. بر اساس اين گزارش، اسنک‌ها شانسي براي راحتي و ارتباط در زمان قرنطينه ايجاد کردند. اين کمپاني قصد دارد سهم بازار خود را در صنعت اسنک‌ها افزايش دهد.

 

Mondelez International که مردم را در بيش از 150 کشور جهان تشويق ميکند تا اسنک مناسب مصرف کنند، دومين گزارش سالانه خود را در مورد مصرف اسنکها منتشر کرد و به مطالعه نقش اسنکها در زندگي مصرفکنندگان جهان پرداخت. گزارش امسال، دادههايي را در مورد رفتار تغييريافته مصرفکننده در زمان کوويد 19 نشان ميدهد که شامل عادات غذايي، ترندهاي خريد و افزايش اهميت هوشياري و آگاهي در مورد مصرف اسنکها ميشود.

 The Harris Poll، کارشناس تحقيقات مصرفکننده که با اين کمپاني همکاري کرده است، تاييد ميکند که مصرف اسنکها در جهان افزايش يافته و سهم اين کمپاني در اين صنعت، ارزش 1/2 تريليون دلاري دارد و اين کمپاني ميتواند در آينده در اين صنعت پيشرو باشد و فقط کافي است اسنکهاي مناسب را در زمان مناسب و به روش مناسب به مصرفکننده ارائه کند.

مديرعامل و رئيس هيأت مديره کمپاني Mondelez International که Dirk Van de Put نام دارد، در مورد اين گزارش ميگويد: يافتهها در گزارش مصرف اسنک ما نشان ميدهد که اين محصولات نقش مهمي در زندگي مردم جهان بازي ميکنند همچنين نشاندهنده افزايش اهميت اسنکها و لحظات آرامشبخشي است که در سال 2020 فراهم کردهاند؛ زماني که اشخاص و خانوادهها به دليل قرنطينه در خانه ماندند و تلاش کردند با سختيهاي اين دوره، خود را سازگار کنند. ما به عنوان توليدکننده به خودمان به دليل نقش مهمي که در زندگي مردم بازي کرديم، افتخار ميکنيم. ما تلاش کرديم منابعي از راحتي و ارتباط را فراهم کنيم که در اين سال به سختي ميتوانستيم آن را به دست آوريم و بايد فاصلههاي ميان خودمان را حفظ ميکرديم و در عين حال تلاش کرديم تا مصرف اسنک مناسب را براي افراد، امکانپذير کنيم.

 

9 نفر از هر 10 بزرگسال، اسنک بيشتري مصرف ميکنند

گزارش مصرف اسنکها در سال 2020، نشاندهنده افزايش مصرف اين محصولات در جهان و همچنين رفتارهاي مربوط به غذا، احساسات و روتينهايي است که دوباره به دليل کوويد 19 شکل گرفتهاند. در حالي که نزديک به 9 نفر از هر 10 بزرگسال در جهان بيان کردهاند که اسنک بيشتري را در زمان پاندمي نسبت به گذشته مصرف ميکنند، 67 درصد کساني که در خانه و دورکاري ميکنند نيز مصرف اسنکها را بيشتر از وعدههاي غذايي ترجيح دادهاند. شايد مصرف اسنکها را بتوان به عنوان پادزهري براي تنهايي و راهي براي برقراري ارتباط دانست. 3 نفر از هر 4 بزرگسال در جهان از طريق غذا در 6 ماه گذشته با ديگران ارتباط داشتند که اين ارتباط شامل درست کردن اسنک با يکديگر، دادن اسنک به عنوان هديه يا خريد براي فردي ديگر ميشد.

 

مصرف اسنکها، اکنون آگاهانهتر از گذشته است

مصرف اسنکها در خانه باعث ميشود تا افراد شانس بيشتري براي مصرف آگاهانه داشته باشند. 66 درصد پاسخدهندگان بيان کردهاند که حالا کنترل بيشتري روي مقدار مصرفشان دارند و 64 درصد نيز گفتهاند که اکنون در مورد اسنکهايي که بدنشان نياز دارد، آگاهي بيشتري دارند. به طور کلي 64 درصد پاسخدهندگان اذعان ميکنند که اسنکها بدن، ذهن و روحشان را در طول اين زمانهاي عجيب تغذيه ميکند، با مصرف اسنکهايي که ايمني بدن را افزايش ميدهد، خيال آسودهتري پيدا ميکنند و 65 درصد نيز پاسخ دادهاند که مصرف اسنک، لحظات بهتري را براي آنها ايجاد کرده است.

 

مصرف اسنکها در کل جهان در حال افزايش است

در ميان پاسخدهندگان، 65 درصد بر اين باور هستند که پاندمي کنوني داراي تاثير بلندمدت روي نحوه مصرف اسنکها در ما به عنوان يک جامعه است. 64 درصد بزرگسالان جهان بيان کردهاند که قصد دارند به مصرف اسنکهاي کوچک در طول روز ادامه دهند به جاي اينکه وعدههاي غذايي اصلي را کمتر بخورند. 6 نفر از هر 10 نفر نيز بيان کردهاند که خوردن اسنک بخشي از وضعيت نرمال جديدشان حتي بعد از تمام شدن پاندمي خواهد بود.

 

اسنکهاي نوستالژي در زمان پاندمي، افزايش مصرف داشتند

راحتي مصرف، عامل شماره يک در مصرف اسنکها در سالي بود که گذشت. بيش از نيمي از بزرگسالان جهان به خريد اسنکهايي با برند نوستالژيک پرداختند که يادآور دوران خردساليشان بود و خاطرات خوبي را در طول پاندمي براي آنها زنده ميکرد. دو سوم پاسخدهندگان بيان کردند که زمان خوردن خوراکيها، يکي از زمانهايي است که آرامش را در روز برايشان فراهم ميکند. خوردن اسنک همچنين حس رضايت و آرامش را ايجاد ميکند و بيشتر پاسخدهندگان بيان کردهاند که اين کار به آنها کمک ميکند تا از چالشهايي که امسال با آن روبهرو بودهاند، دور شوند. 66 درصد نيز بيان کردهاند که خوردن اسنک يکي از معدود منابعي است که به آنها حس رضايت در روز ميدهد در حالي که 65 درصد بر اين باور هستند که اسنکها به آنها لحظات بهتري بخشيده است.

 

روش خريد مصرفکننده تغيير يافته است

نيمي از بزرگسالان جهان بيان کردهاند که شروع به خريد اسنکها به صورت آنلاين کردهاند و اين کار را بيشتر از خريد داخل فروشگاهي يا آفلاين انجام ميدهند در حالي 7 نفر از 10 نفر قصد دارند خريد آنلاين اسنکها را بعد از پايان پاندمي نيز ادامه دهند. نتايج تحقيق مصرف اسنکها نشان ميدهد که نه تنها اسنکها ميتوانند حامل ارزش براي خانوادهها و اشخاص باشند بلکه کمک ميکنند تا بهتر به درک نيازهاي رو به رشد مصرفکنندگان در جهان بپردازيم تا بتوانيم خود را با آنها وفق داده و به آنها محصولاتي ارائه کنيم که در مکان و زمانهاي مختلف ميخواهند.